مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-05-15سياسي

فقاهت علوی زمینه ساز عقلانیت امت اسلامی است


تلفیق فطرت، عدالت و قلب سلیم با فقاهت، حکمت را شکل می دهد و اینچنین حضرت علی (ع) شعور عمومی مردم را در بستر فطرت ،به سوی تحقق امت توحیدی رهنمون ساخت.

- تلفیق فطرت، عدالت و قلب سلیم با فقاهت، حکمت را شکل می دهد و اینچنین حضرت علی (ع) شعور عمومی مردم را در بستر فطرت ،به سوی تحقق امت توحیدی رهنمون ساخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، متن زیر یادداشتی از محمد حسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است که به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) نگاشته شده است.

در سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، لزوم واکاوی پیدایش و خاستگاه فکری خوارج به ویژه در برهه کنونی که به بلیه داعش و تندروی و افراط گری گرفتار آمده ایم غیر قابل انکار است.

تلفیق فطرت، عدالت و قلب سلیم با فقاهت، حکمت را شکل می دهد در وهله نخست باید گفت دوران 5 ساله حکومت امام علی (ع) در بستر فقاهت شکل گرفت؛ فقاهتی که در قول، فعل و تقریر آن حضرت به منصه ظهور رسید.

از سوی دیگر تلفیق فطرت، عدالت و قلب سلیم با فقاهت، حکمت را شکل می دهد؛ و اینچنین آن حضرت، شعور عمومی مردم را در بستر فطرت (فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا )1، به سوی تحقق امت توحیدی رهنمون ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقاهت علوی زمینه ساز عقلانیت امت اسلامی است

فقاهت علوی زمینه ساز عقلانیت امت اسلامی است